Returskjema - tilbakelevering av bil og utstyr
Sjekkliste ved tilbakelevering av kjøretøy etter endt leasing. Ferdig utfylt returskjema sendes til: remarketing.no@arval.no
Tilbakelevering av kjøretøy etter endt leasingperiode
Før du leverer inn bilen:
- Fjern alle dine personlige digitale spor i bilen (inkl. apper)
- Bilen trenger ikke å være skinnende ren, men den må være rengjort utvendig og innvendig.
- Alt utstyr som fulgte bilen som ny skal leveres inn sammen med bilen. Dette gjelder alle ladekabler, bagasjeromstrekk/rollo, samt sommer/vinterhjul (må hentes ut dersom du har disse lagret på dekkhotell)
- Lever inn alle nøkler, samt vognkort, servicehefte, instruksjonshefte etc.
- Drivstoffkort og ladebrikker som ble brukt under leasingperioden, blir sperret umiddelbart etter innlevering.
- Elbiler må leveres inn med minst 50% oppladet batteri.
- Dersom bilen er skadet, må du melde fra om dette.
Merk: Utstyr som ikke blir levert tilbake, faktureres.
Alternativer for innlevering:
- Kjøretøy leaset hos Arval kan leveres tilbake der du måtte ønske. Ofte håndteres det slik at du leverer tilbake bilen hos den forhandleren der du henter ut et eventuelt nytt kjøretøy.
- Arval samarbeider med Viking Kontroll på retur og inspeksjon av bil. Kontakt din nærmeste Viking stasjon for å avtale tilbakelevering, eller kontakt oss på bilsalg@arval.no
- Dersom du ikke har mulighet eller ønsker å levere bilen selv, kan Viking hente bilen (dette gjelder Oslo og omegn). Prisene som gjelder for henting av bil er:
- Inntil 30 km 846 kr
- Inntil 40 km 1042 kr
- Inntil 50 km 1677 kr
Bom tilkommer. Bom innenfor Oslo vil koste deg 105 kr, der du krysser og kjører igjennom Oslo 170 kr.
- Dersom du får en ny firmabil og din nåværende bil ikke skal returneres til Arval, ta kontakt med din Account Manager på 23 00 70 70 for mer informasjon.
Etter tilbakelevering:
- Leasingkunde og sjåfør av kjøretøyet vil få en bekreftelse på avsluttet leieforhold.
- Innen 10 dager etter tilbakelevering vil HR/lønn hos kunde få beskjed om å stoppe firmabilbeskatningen av kjøretøyet der dette er relevant.
- En uavhengig tredjepart som f.eks. Viking vil vaske bilen, ta bilder og lage en tilbakeleveringsrapport. Rapporten omtaler bilens tilstand og vil liste opp utstyr som har blitt levert inn.
- En takstmann fra den uavhengige tredjepart vil vurdere om det er skader på kjøretøyet.
Skader ved tilbakelevering
Er det normal slitasje som forventet ved normal bruk av bilen? Skader som kan forventes ved bilens alder og kjørelengde? Dette vil ikke bli fakturert. Oppdages urapporterte skader under verdivurderingen, vil du bli kontaktet av Arval til dialog om eventuell påkostberegning.
Hvorfor velge operasjonell leasing med Arval?
Kun ett kontaktpunkt som kjenner din bedrift godt
Din dedikerte Account Manager er her for deg
Kontoteamet sørger for at alt går knirkefritt
Våre eksperter håndterer alt som gjelder kjøretøyene dine
Flåtestyring som passer din bedrift
Effektiv flåtestyring med våre eksperter
Vi tar vare på flåten din, du har kontrollen
Du outsourcer bekymringer og administrasjon av dine firmabiler