Se våre ofte stilte spørsmål
Ofte stilte spørsmål - FAQ
Bombrikker
Dersom du ikke har mottatt bombrikke fra Arval, gjør deg kjent med firmabilpolitikken i din bedrift. I noen tilfeller ønsker arbeidsgiver at sjåfør skal anskaffe bombrikke på egenhånd.
De fleste ferjer som tar betalt for reisen har AutoPass. For å få rabatt må kjøretøyet være registrert med samme betalingsløsning som ferjen. Mens noen ferjer benytter AutoPASS-brikke, benytter andre AutoPASS-ferjekort. Et kjøretøy kan registreres med både brikke og ferjekort i samme forskuddsavtale.
Dekk
Vi ivaretar dekkene dine i hele livsløpet, fra kjøp til lagring og sesongskift. Les mer om våre avtalepartnere her.
Det avhenger av avtalene med arbeidsgiveren din. Detaljer finner du i retningslinjene du mottok fra Arval, i My Arval mobilapp og på My Arval. Hvis du er i tvil, kan du kontakte Arval på 23007070
Drivstoffkort og ladebrikker
Dersom Arval administrer dine drivstoffkort finner du kodene dine under Mine tjenester i My Arval
Dessverre finnes det ikke i dag kun en ladebrikke eller betalingsløsning som fungerer på alle ladestasjoner. Arval har avtale med ulike ladeoperatører, og hjelper deg gjerne med å bestille ladebrikke. På den måten vil ladekostnaden bli fakturert via Arval på lik linje som tradisjonelle drivstoffkort.
Parkering
- Bestill parkering på https://www.flightpark.no
- Presiser at det skal sendes faktura til Arval i kommentarfeltet
- Du får en SMS samme dagen du skal reise, som gir deg instrukser på hvor bilen skal leveres.
- Når du ankommer flyplassen kjør opp foran avgangshallen og legg deg i venstre fil. Ta til venstre inn på korttidsparkeringen.
- Når du returnerer henter du bilen samme sted. Du får også en SMS på dette. Les den nøye
- Fremvis Arval servicekort når du henter bilen.
7. Faktura sendes til Arval.
Les mer om Flight Park her:
Service og vedlikehold
Fint om du titter etter nærmeste godkjente verksted i My Arval. Book time selv med verksted for å få tid og dato som passer deg. Faktura skal alltid til oss. Husk å ta med servicekortet.
For normal vask kan du bruke drivstoffkortet ditt. Vi har samarbeid med HandzOn ved behov for grundig vask utvending og innvendig. Sjekk ditt firmas bilpolitikk for å få vite hva som inngår i ditt leasingforhold.
Skade og forsikring
Som regel er det en egenandel for eventuelle uopprettelig skader, inkludert vindus- og dekkskader. Leasingkontrakten oppgir om disse kostnadene gjelder for deg, eller om arbeidsgiveren betaler dem.
Steinsprutskader og rapportering av skader
Hvis det er skade med motpart må skademeldingsskjema fylles ut og sendes til skade@arval.no, hvis skade er uten motpart kan informasjon om skaden sendes til skade@arval.no. Du vil bli kontaktet av skadeavdelingen for guiding videre i prosessen.
Vi har samarbeid med Hurtigruta Carglass, Cary Bilglass eller Riis Bilglass for skade på eller utskiftning av ruter.
Tilbakelevering
Vi har satt sammen en sjekkliste for deg som skal levere tilbake din leasingbil. Klikk her for å lese mer om hva du må gjøre før du leverer inn bilen, alternativer for innlevering, eventuelle skader ved retur, og hva som skjer etter tilbakelevering.
Utleggsskjema
Hva er utleggsskjema ment for?
Utleggsskjemaet skal kun brukes i nødstilfeller, der fakturering av Arval AS ikke er mulig.
Kriterier for at utleggsskjema kan behandles:
- Fyll ut Excel-dokumentet som du kan laste ned nedenfor. Refusjonsskjemaet må ligge fremst (slik at når alle vedleggene slås sammen så skal utleggsskjemaet ligge på førstesiden)
- Kvitteringer på faktisk betalt beløp må fremvises, hvis ikke dette er mulig så må godkjenning av beløpet fra flåtesjef legges ved isteden.
- Alle feltene som er markert med grønt (se Excel-filen) må fylles ut.
- Refusjon må forespørres innen 12 måneder.
Hvis ikke utleggsskjemaet oppfyller kravene over, så vil det bli returnert, ubetalt.
Rekkefølgen for innsending: Utleggsskjemaet først, deretter alle kvitteringene:
Utleggsskjemaet sendes til faktura@arval.no
Vedlikehold
Våre avtalepartnere prioriterer våre kunder/sjåfører og blir målt på dette for å forbedre servicenivået vi leverer. Klikk her for å få en oversikt over hvor du kan utføre vedlikehold.
Enkelte tjenester inngår ikke i kontrakten din. Derfor vil disse ikke bli godkjent når verkstedet legger inn i en forespørsel hos Arval. Hvis du vil, kan du få dette utført på din egen bekostning. De vanligste sakene som ikke er inkludert i kontrakten: oppdatering av kart i GPS, utskifting av gulvmatter, kjøp av ladekabel ...
Hvis du ønsker å motta ytterligere informasjon, vennligst ikke nøl med å kontakte oss - Telefon: 23007070 eller gå inn på My Arval
Kontakt oss
My Arval Appen tilbyr
:
Enkel tilgang til viktige dokumenter
:
De nærmeste servicepartnerne og bestillingsalternativene
:
Alle meldinger og dokumenter du mottar på samme sted
:
Din kjørestatistikk